Designy plechovek Rockstar ze soutěže InkedUp World Tour 2014

Rockstar stejně jako loni přichází s uměleckou soutěží InkedUp Tour, během kterého vyzve 12 umělců, resp. převážně tatérů, s úkolem vytvořit nový design plechovky. Loni díky tomu vznikla řada pěkných „limitek“, které sice byly nakonec vyrobeny, ale jen se sleeve fólií a pouze v několika málo výstavních a naprosto nesehnatelných kusech. Také při příležitosti InkedUp World Tour 2014 vzniklo 12 více či méně povedených plechovek. Ty Rockstar opět vyrobí za účelem prezentace samotné soutěže bez pozdějšího využití v běžném prodeji. Jak se letošní designy povedly se můžete mrknout v galérii pod článkem. Který je nejhezčí?
Tuzexovky.cz - UK Rockstary a výborné limonády Boba Marleyho!

O novinkách na Tuzexovkách jsme už nějakou chvíli nepsali, ale pravdou je, že už před pár dny dorazil 473ml Red Bull v limitované hero edici Take on the Athertons se světově nejrychlejším sourozeneckým duem v downhillu na horském kole za skvělých 89 Kč. Spolu s ním dorazil z Anglie první evropský Rockstar Pure Zero Fruit Punch s cenovkou 65,– a naprostá britská novinka Relentless Cherry za 59,–. Škoda že už je mám
Včera dorazila a dnes vyráží do prodeje skrze e-shop Tuzexovky.cz kompletní série 500ml Rockstarů v UK verzi s cenovkou 99pencí v proužku. Za 65 kaček můžete porovnat anglické verze s českými (oba SuperSoursy, XDurance Blueberry a Orange, Original a Guava) nebo rovnou jiné chutě jako Fruit Punch, Mango Orange Passion Fruit a již zmiňované Pure Zero. Já osobně se ale těším na neenergy limonády s Bobem Marleym – Marley's Mellow Mood ve verzích Citrus a Berry za 85,– rozhodně stojí za ochutnání.
Tiger: Nový design, novinky i v 500ml a konec verzí Cola a Lime?

Tiger, jenž je doma v Polsku a poslední dobou úřaduje i v ČR a SR, se rozhodl obměnit portfolio svých produktů ve velkém. Při představení nových variant Restart a Mental jsme si toho sice moc nevšímali, pravdou ale je, že jsou ukázkou nového směřování vzhledu plechovek. Tygr na zadní části, kde jsou navíc uvedeny informace o dané verzi, i malé změny vpředu. Na klasice to tolik znát není, u Zera už je vše jasné na první pohled:
Tiger přišel se změnou designu teprve nedávno a u verze Regular to také vypadá jen jako lehké doladění. Zero verze pak přichází s prohozenými barvami – nápis Tiger je modrý, pozadí šedivé. Ve stejném duchu pak navazují nové varianty Restart a Mental. V novém designu se zatím neobjevují příchutě Cola a Lime, což by možná mohlo naznačovat jejich konec i vysvětlení, proč do ČR přišlo právě Zero. Nic jiného možná nebylo na výběr.
Redesignem 250tek to ale kupodivu nekončí. Ač to není v Polsku zvykem, chystají se pro tento trh také velké půllitrové plechovky! Pár poláků jsem slyšel vzlykat, když se 500ml plech objevil v ČR a u nich nic, tak teď to tady mají! V půllitrech se objeví vedle Regularu také nový Restart a Mental. Zero se tomu naštěstí (zatím) vyhne. Upravený vzhled a možná i nový Restart nebo Mental bych čekal postupem času i v regálech našich obchodů.
English: All new designs of Tiger energy drink for Poland. 250ml cans with 4 flavors – Regular, Zero and very new Restart + Mental. End of Cola and Lime flavor? We don't know, but they actually don't have new designs. Big 500ml cans are absolutely new in Poland! Flavors? Regular, Mental and Restart. Thank's god that they don't make a Zero in big can (yet)
Monster XG? eXtra Glucose pro Německo a Rakousko

Nedávno se na Instagramu objevila první fotografie 250ml Monsteru dost podobného variantě Export. Jenže právě místo Export se na plechovce nachází tajemné XG. Fotka byla od člověka pracujícího v Rakousku pro Monster a jak rychle se objevila, tak rychle zmizela. Nyní už ale víme, co je přesně ona zkratka XG zač. S možnou zkratkou X-Games jsme byli daleko, neXt Generation sice není správné, ale pořád dosti trefné ⇒ eXtra Glucose.
Označení eXtra Glucose upozorňuje na zvýšený obsah glukózy (hroznového cukru), i proto se to opravdu dá brát také jako neXt Generation. Že by ale další generace Monsteru měla obsahovat ještě více cukru, resp. by měla být více sladká, než je teď? Kdo ví, ale právě proto se 250ml Monster XG právě testuje na území Rakouska a Německa. Po testech zřejmě označení XG zmizí a ač mě obsah nebere, plechovku prostě musím mít!
Smarty Premium drink - Nový Lišák Smarty rovnou ve 2 verzích

Nový Smarty drink přichází na český trh se zajímavým a jednoduchým designem, kterému vládne Lišák Smarty. V prodeji se objeví v průběhu měsíce března, kdy bude zveřejněno 30 míst v Praze a 30 míst na severu a východu Čech, kde bude Smart Premium drink v prvních třech měsících k sehnání. Na plechovce vůbec nenaleznete označení energy drink, ale pouze premium drink. Lišák Smarty bude navíc rovnou ve 2 verzích.
Obě varianty jsou jemně sycené, mají ale odlišné příchutě a jsou určené pro jiné chvíle. Smarty Black má tmavě červenou barvu a chuť šťávy z ibišku a granátového jablka. Obsahuje DMAE a synefrin obsažený v extraktu z hořkého pomeranče, dále extrakty ze zeleného čaje, zelené kávy a guarany. Určen je pro chvíle, kdy se potřebujete vyhnout takzvaným záchvatům únavy. Smarty White má světle růžovou barvu s příjemně aromatickou vůní a chutí brazilské rostliny Feijoa. Obsahuje extrakty ze zelené kávy a zeleného čaje, vitamin B5 a extrakt z byliny Eleutherococcus. Určením pro chvíle, kdy očekáváte fyzickou i psychickou aktivitu.
Oficiální stránky Smarty Premium drinku obsahují ještě mnohem více informací, pokud vás tedy zajímá, v čem je jeho složení unikátní, pro koho je určen, proč není energy drinkem a ještě mnohem více, pak rozhodně navštivte SmartyDrink.cz. Je toho opravdu hodně a opisovat věci, které už někdo jednou skvěle připravil, to nemá smysl. My jen doufáme, že Lišáka již brzy získáme na recenzi. Vypadá totiž opravdu zajímavě.
Kofola Guarana: "Účinek energy drinku, chuť Kofoly s guaranou"

Kofola s guaranou, to je produkt z léta 2012, který zaujal jen lehce – více kofeinu, přidaná guarana a navíc jen v petce. Brali jsme to tedy pořád spíše jako Kofolu s něčím navíc, než energy drink s příchutí Kofoly. Ale vždyť něco ve stylu Semtexu s Kofolou, nebo obráceně, čekáme od chvíle, kdy Kofola Semtex koupila!? Nedávné představení upravené varianty s novým názvem Kofola Guarana sice překvapilo, ale dalo se to čekat.
„Nová“ Kofola Guarana nás samozřejmě překvapila hlavně tím, že se začíná prodávat také v 250ml a 500ml plechovkách, které celou řadu sběratelů zajímají mnohem více, než PETky. Jenže máme to brát jako energy drink do sbírky, dělat výjimky, nebo je Kofola Guarana jen pro sběratele softů? Stejně jako energetické nápoje obsahuje max. povolené množství kofeinu (32mg/100ml), cukr, extrakt z guarany, vitamíny B3, B9 a B12…
Přidat nejlépe všeříkající označení „energy drink“ a je po diskuzích. A světe div se, v letácích se novinka začíná objevovat s popiskem Guarana Energy a sloganem „Účinek energy drinku a chuť Kofoly s Guaranou“. Na zadní straně plechovky je popisek „Love Energy“ a eshop Maneo.cz, který novinku nabízí jako první, má popisek „Nová Kofola Energy drink s příchutí guarany“. Nevím jak vy, já beru Kofolu Guaranu „oficiálně“ za energiťák
Tiger Mental a Restart zajímavou novinkou. Co jsou zač?

Tiger evidentně na první měsíce roku nepřichystal jen limitku Game is not over a půllitr pro ČR a SR, ale i ještě něco navíc. Řeč je o dvojici Tigerů, které se začínají objevovat v Polsku. Modrá barva zůstává, doplňuje jí ale zlatá resp. zelená. Zajímavé ale je, že přímo v přední části plechovky nenaleznete označení „Energy Drink“, stejně jako na ostatních verzích. Vzadu už se ovšem píše „nápoj energeticky“, takže to energiťáky jsou.
I v samotném složení nechybí složky, které bývají základem energy drinků. Absence označení Energy Drink je tedy možná jen opačným tahem, jelikož nové varianty Restart a Mental slibují trochu něco jiného, než energii. I když tu samozřejmě jde právě i o energii. Možná za tím stojí také fakt, že část cukrů nahrazují umělá sladidla.
Tiger Restart je zřejmě funkčním pokusem alá Recovery, jelikož obsahuje navíc přidané elektrolyty, vitamín C a 3% citrónové šťávy. Správně tedy očekáváte citrónovou příchuť a smysl využití v dopoledních hodinách. Tiger Mental obsahuje navíc 3% ovocné šťávy a ženšen. Pro posílení duševní síly naopak nabízí tropickou lehce ananasovou příchuť. Ať se dostanou do ČR nebo ne, konečně je tu zas jednou pokus o něco nového
Big Shock! chce stále víc, brzy zaútočí i na Slovensko

A začneme hned u našich blízkých sousedů, kteří si dlouhá léta stěžují, že u nich není Big Shock! snadno sehnatelný. I nedávný pokus v Kauflandu nebyl s přemrštěnou cenou moc povedený. Zapomeňte na to! Big Shock! se rozhodl zaútočit na Slovensko jinak a mnohem lépe. Slovenská agentura Elite Solutions před pár dny oznámila získání nového klienta z ČR. Dohodu s výrobcem BS, spol. Al Namura, oslavili mj. tímto obrázkem:
Obrázek na oficiální FB stránce doprovodili jasnými slovy: „BIG SHOCK si už vybral. Ďakujeme za dôveru, tešíme sa na spoluprácu s novým klientom a prílev novej energie!“. Zisku velkého českého klienta si všimli i u medialne.sk, citujeme nejdůležitější část článku pro naše čtenáře: „Energetický drink (Big Shock!) sa v Česku predáva od roku 2003, aktuálne sa chce výraznejšie presadiť aj na Slovensku.“ Jaký je výsledek?
Big Shock! se, kromě nové varianty Sporty a dalších plánů, které jsme lehce odhalili v článku „Navštívili jsme Big Shock! Známe novinky a změny pro rok 2014!“, chystá ve velkém zaútočit na Slovensko! Pokrok budeme sledovat, ale věříme, že jej mnohem lépe sami poznáte přímo v obchodech. A co víc, zřejmě se budete mnohem více těšit z chystaných novinek, limitek i menších změn. První z nich se dokonce blíží rychlostí světla!
Black Cat & White Cat - Černá kočka, (a jahodový) bílý kocour

Málokdy se stává, že se výrobce energetických nápojů rozhodne odlišovat varianty svých produktů už v samotném hlavním názvu. Technicky vzato tedy právě mluvíme o 2 odlišných značkách, prakticky jen o jedné. Názvy Black Cat & White Cat se dají do češtiny přeložit jako Černá kočka, bílý kocour, což je název jugoslávské romantické komedie z roku 1998. Záměr? Asi ne. Tak se radši podíváme na to, jak chutnají
Black Cat – Černá kočka skrývá klasiku a tak k ní přistupuji celkem skepticky. Nečekám moc a možná proto jsem překvapený. Není to jen ten úplně klasický tutti-frutti energiťák v polském stylu a naopak se to dá celkem pít. Méně výrazný, akorát sladký. K dobré klasice není víc slov. Známka: 2
White Cat – Černej je klasika, bílej bude sugarfree, ne? Aha…Wild Strawberry? Hmmm… Tak Lesní jahoda, to by mohlo být zajímavé. S nadšením otvírám, ale čekám něco víc. Uvnitř se skrývá řekněme klasické jahodové pitíčko pro děti, nádech energy drinku hledám marně. White Cat vlastně není vůbec špatný, akorát sladký, příjemně sycený… Jahody zatím zkoušel v energiťáku použít málokdo, mám asi třetí a rozhodně nejlepší. Jen si pořád pod označením „Jahodový energy drink“ představuju něco víc, než takovéhle pitíčko. Známka: 2
Black Cat & White Cat energy drinky pochází z Polska, na našich testovacích plechovkách je ale jen angličtina a azbuka, kterou jsem po chvíli identifikoval jako ukrajinštinu. Obě plechovky mají jednoduchý a v podstatě identický design a ani chuťově nejsou jen něčím dalším na trhu. Do ČR se bohužel zatím neženou, což je v případě jahodové verze možná i škoda. Jen více takovýchto pokusů, my chceme nové chutě!
Relentless Cherry místo Berry, Origin Ultra nahradí Sugarfree

Anglický Relentless už několik měsíců mění a mění co může. Jen to bohužel občas znamená i změny, jenž se líbí málokomu. Nové verze stejných příchutí s nápisem „New refreshing flavour“ jsou často kritizované a proto se v poslední době raději upravují i samotné názvy, což je důvod přejmenování Orange na Orange Crush. Po představení nového Cherry, který si můžete ode dneška koupit v Candy, slibují u Relentlessu mnohem víc.
Relentless se od svého vzniku v podstatě drží „pravidla: co rok to nová příchuť", a proto se můžeme těšit z Cherry. Letošek prý ale bude vůbec největším v jejich historii. Čekají je tedy změny, a bohužel i vůbec první zrušení některé z variant (platí pro Anglii, v Německu už se příchutě měnily). Nová třešňová varianta Cherry na trhu od března nahradí hodně oblíbenou variantu Berry. Zajímavý tah, když jej konečně začali lit i do Burnu…
Od března se ostatně chystají ještě další změny. Tou první je QR kód na každé plechovce určený k odemknutí speciálního obsahu jen pro zákazníky. Zajímavější je ale konec modré Sugarfree verze (dříve Libertus), který bude taktéž nahrazen a to stříbrnohnědou plechovkou a trochu jinou chutí – obojí po vzoru Originu. Název tedy bude Origin Ultra s podtitulkem Zero Calorie. Zero směrem půjde samozřejmě i nová chuť. No potěš koště…
Candy Store: Relentless Cherry, RB Athertons, Rockstar i Monster

Aktualizace 20.2: Jak už bývá zvykem u Candy, musíme přijít s aktualizací. Pro mne osobně tedy příjemnou, jelikož místo Red Bullu s MacAskillem (ten už mám) dorazila mnohem novější limitka Red Bull Athertons se světově nejrychlejším sourozeneckým duem v downhillu na horském kole – Rachel a Gee Athertonovi jsou další „obětí“ Hero plechovek! Candy za změnu nemůže, v UK jsou všechny označeny jen „HERO“ a nikdo víc neví
Do Candy Store se po kratší (nebo delší, záleží na vás ) odmlce ženou další novinky. Nebudeme chodit kolem horké kaše, veškeré předchozí novinky i více o Candy Store naleznete ve vlastní sekci. Dnes dorazí na sklad a během zítřka (čtvrtek 20.2) se objeví v prodeji novinky z Anglie. Jedna žhavá novinka se blbě shání i tam.
Řeč je o úplně novém třešňovém Relentlessu Cherry, ke kterému se zřejmě již zítra dostaneme v dalším článku. 500ml plechovka dorazí s příjemnou cenovkou 55 Kč! Vůbec poprvé se v Candy Store objeví Red Bull, jelikož z ostrovů dovezou i celkem žádanou limitovanou edici se skotským street trialistou Danny MacAskillem. Povedená 473ml plechovka s Dannyho podpisem svou cenou 89,– odpovídá tomu, že je to limitka.
Zajímat by vás mohl také jediný dorazivší Monster Rehab Green Tea v UK verzi za 65 Kč. Dá se sice sehnat v Německu, ale rád ochutnám anglickou variantu. Jedinou malou plechovkou bude 250ml Boost Citrus za výborných 25,–. Na závěr jsem si nechal 500ml Rockstary, samozřejmě také v UK verzích s cenovkou 55 Kč: Rockstar Fruit Punch, Mango Orange Passion Fruit a XDurance. Takže zítra v Candy samý mňamky
P.S.: Jak Relentless Cherry, tak Red Bull MacAskill mohou dorazit s cenovkou, nebo bez. Nikdo neví
Půllitrové Speedstary od 24.2 opět v Normě, malé mají pořád

Speedstar energy drink je značkou prodávanou v Německu výhradně v řetězci Norma. Těch všemožných variant, které se již za hranicemi objevily v prodeji, je opravdu mnoho. Naštěstí se občas dostanou i do českých poboček tohoto řetězce, kam se po krátké pouze již brzy vrátí i velké půllitry. Mezi 24. únorem a 2. březnem budou v akci.
V Normách se již nějakou dobu drží v klasické nabídce obě „džusové“ 250ml varianty Fruity Exotic a Granatapfel+Cranberry a k nim se často přidávají další verze v akcích. Za hranicemi jsou i různé 355ml patvary, k nám ale opět dorazí velké 500ml plechovky. V letáku je oranžový Exotic s poznámkou „více druhů“. Z dřívějška víme, že se může objevit cokoli z výběru Original, Citrus, Guave, Cranberry a dalších. Cena? 17.90 ,–
So Coco - Kokosový energiťák lepší než Rockstar Coconut Water

Když se kdysi na americkém trhu objevila novinka v podobě Rockstaru Coconut Water, tak jsem nečekal nic dobrého. Kokos nemám moc rád a nevím proč, ani v podání jedné z předních značek jsem tomu moc nevěřil. V recenzi propadl a krátce poté, co se v Kanadě objevil jako Rehab Coconut Water, došlo k rychlému ukončení výroby. Přesto kokosový nemusí být synonymem k hnusný aneb „malá“ polská firma to umí lépe, než Rockstar!
So CoCo – Před otevřením jsem se děsil, u Rockstaru tenkrát bylo jasno už dle vůně, So CoCo mě naopak lákalo. První lok a… mňam!? Sakra, ale tohle už jsem někdy pil? Tenhle drink vyrábí Krynica Vitamin SA, stejně jako značku BE Power, jenž je prodávána výhradně v polském řetězci potravin Biedronka. U BE Poweru byly loni limitky, včetně kokosové verze. So CoCo a BE Power Coconut mají tedy stejný a hlavně výborný obsah.
Jak tenkrát u BE, i dnes převládal po RR Coconut Wateru strach. Rockstar se tehdy snažil až moc napodobit chuť obsahu přírodního kokosu, jenže taková chuť jede opravdu málokomu. V Polsku na to šli jinak a vymysleli příjemně sladký sycený energetický nápoj s jemným nádechem kokosu, který neurazí, ani neodežene antikokosové maniaky jako jsem já. A teď se naopak opravdu těším, až si jej dám znovu!? Známka: 2!
Hell Zero Calories už aj u nás!

Čo myslím pod pojmom „u nás“ ? Áno.. Aj Česko aj Slovensko! Myslím si, že to bolo dosť očakávané, no napriek tomu to celkom poteší. Je viac ako pravdepodobné, že nahradí verziu SugarFree, na ktorú sa už asi rok každý sťažuje, že ju nedokáže zohnať, no pritom by mala byť voľne dostupná. Hell stále rozširuje ponuku a tá je postupne taká veľká, že obchody nechcú mať v ponuke všetky varianty a väčšinou výlučia zo svojej ponuky práve SugarFree verziu. Musíme dúfať, že to nebude aj v prípade Zero Calories, a že sa postupne dostane všade.
Na chuť sa tešiť asi veľmi nemôžme. Sama firma to za energy drink nepovažuje, pretože pravý energy drink má obsahovať cukor! Toto je viacmenej fakt určené len na tú chuť, nie na energiu. Ak si pozorne všimnete, tak rovnako ako v prípade Hellu SugarFree táto plechovka neobsahuje nápis energy drink, no z pohľadu zloženia (až na ten cukor) to energy drink predsa je. Takže do zbierky sa určite hodí, ak ho teda ešte nemáte.
Red Bull Playgrounds limitkou ve Španělsku, možná i Rakousku

Venku se pomalu otepluje, přípravy na blížící se sezónu energy drinků vrcholí, Burn tahá své olympijské limitky na poslední chvíli i do dalších zemí (už je i v Rakousku!) a Red Bull? Ten naopak začíná vytahovat další řadu limitovaných edic ke sportům, sportovcům a akcím, které se hodí právě ke stále teplejšímu počasí.
Všechny poslední limitky si můžete prohlédnou v sekci Red Bull. Teď tu ale máme jednu novou podporující akci s názvem Red Bull Playgrounds. O co přesně jde se dozvíte na oficiálních stránkách, nás samozřejmě víc zajímá samotná plechovka. Ta z obrázku pochází ze Španělska, kde už je na trhu. Red Bull Playgrounds se ale týká také Kanady a Rakouska, tudíž začínáme doufat, že se limitka objeví také v sousedním Rakousku
Recenze Loyd Energy Green Tea - A vy máte rádi zelený čaj?

V průběhu ledna dorazily na náš trh energetické čaje Loyd Energy Green Tea. Někdo už je měl dříve ze zahraničí, ostatním nezbylo, než si je pořídit až teď, když se začaly prodávat v Intersparu. Ještě jste si pro ně nedošli nebo je nemáte do sbírky a nevíte co čekat? Třeba vám pomůže naše dnešní rychlá recenze:
Červený Sparkling – Nejprve jsem otevřel sycenou variantu s 3% šťávy z ovocných koncentrátů, ale v tu chvíli jsem si řekl, že společná ochutnávka bude lepší pro jejich porovnání. Díky hromadě bublinek chutná červená varianta více jako energy drink, díky ostatním složkám má opravdu takový nádech, ale zároveň je hořký, no jako zelený čaj Při pití cítíte bublinky, po polknutí naopak hořký čaj. Rozhodně nesedne každému. Známka: 3
Žlutý Still – Nesycená varianta obsahuje 20% šťávy z ovocných koncentrátu, tudíž je méně hořká, více sladká a chuťově připomíná některé lehce džusové energy drinky. Dost podobný českému Xku s příchutí zeleného čaje. Loyd Energy Green Tea má ale výrazně přírodnější složení bez konzervačních látek. Výtažek ze zeleného čaje ucítíte zcela jasně v obou variantách. Komu chutná zelený čaj, tomu sedne i Loyd. A naopak. Známka: 2-
Pokud patříte mezi lidi, kteří si rádi koupí téměř cokoli s příchutí zeleného čaje, nebo máte rádi hořký BS! Bitter, pak by vám měl sednou také nový Loyd Energy Green Tea, ať už v sycené nebo nesycené variantě. Pokud naopak hořké moc nemusíte a zelenému čaji oslazenému méně než 2 lžičkami cukru se doma vyhýbáte, pak vás energetické čaje od Loyd moc neuchvátí. Do sbírek pak zajímavé plechovky, které si stejně koupí každý
Semtex COOL s upraveným designem a už jen v půllitru

Semtex COOL, to je produkt, jenž před téměř 2 lety překvapil ještě více, než samotný redesign klasických variant a přejmenování Forte na Crazy. Cool přinesl spolupráci s čím dál tím oblíbenějším televizním kanálem Prima Cool, který zrovna slavil své 2. narozeniny a tak společným projektem se Semtexem přinesl jakýsi dárek svým fanouškům. Samozřejmě, že to muselo být cool, a tak zelený Semtex obarví nejen jazyk na zeleno
Původně byl Cool jen v 250ml variantě, rok na to se objevila větší 500ml verze a další rok poté přichází k dalším změnám. Cool už jednou svůj design lehce obměnil, když přišel o nápis Explosive Energy. Nová verze ovšem kompletně přichází o zabudované logo TV Cool a přichází s logem zcela vlastním, více zapadajícím do rodiny Semtexů. Upravený COOL se má na trhu začít objevovat až začátkem dubna a to jen ve velké 500ml variantě. Malý Semtex Cool 250ml naopak zcela končí. Když jazyk obarvený na zeleno, tak pořádně, ne?
Red Bull Take on the Athertons - Povedená 473ml limitka z Anglie

Vypisovat hromadu posledních vzhledově limitovaných edic Red Bullu, jenž se neustále objevují po celém světě, už nemá cenu. Pokud si je chcete prohlédnout, stačí si projít sekci Red Bull ;) V ČR jsme takovou limitku měli naposledy na konci roku 2012, kdy k nám zavítal Travis Pastrana s jeho Nitrocirkusem Live a k propagaci byla „soutěžní“ plechovka. Snad se časem dočkáme něčeho dalšího, zatím musíme koukat po zahraničí.
A tentokrát to bude opět Anglie, kde mají limitky celkem často, což potvrzoval text u letáku pro prodejce, který se nám dostal do rukou – Předchozí hero plechovky navýšily prodeje o 100%. Tentokrát je na plechovce světově nejrychlejší sourozenecké duo v downhillu na horském kole, Rachel a Gee Athertonovi = Red Bull Athertoons Hero Pack! Limitovaná edice 473ml plechovek vyráží na anglický trh ve 4 a 6 packu ve verzi s cenovkou i bez.
Také bílé Rockstary Pure Zero míří do 710ml termosek

Někdo za tím vidí jen další kopírování postupu konkurenčního Monsteru, pravdou ale je, že takhle rychle by reakce na 710ml termoskový Zero Ultra přišla jen těžko. Ostatně Rockstar zatím měl v 24oz termoskách obě existující verze bez curku (Sugarfree i Zero Carb) a tak by naopak nedávalo smysl, kdyby se ve větší plechovce neobjevila i v USA úspěšná a hodně propagovaná dvojka bílých Pure Zero s příchutěmi Punched a Silver Ice.
Ty právě vyráží v zámoří do prodeje a nenabízí samozřejmě nic jiného, než známé chutě ve větším obsahu. V historii se již v 710ml termoskách objevily varianty Original, Sugarfree, Zero Carb, Punched (Fruit Punch), méně známý Citrus, všechny 3 verze Recovery a SS Bubbleberry (snad sem na nějaký nezapomněl? ).
"Nový" Big Shock! Tonic energy nahradou za sladce hořký Bitter

Možná právě na základě nadpisu jásáte, nebo naopak očekáváte velké zklamání. Pravdou ale je, že se vlastně vůbec nic nezmění. Big Shock! Bitter je na trhu již pátým rokem a po zcela původním stříbrném vzhledu (a růžovém u chuťově lehce odlišné již nevyráběné varianty „for [wo]man“) se předloni přestěhoval do jednotné plechovky se žlutým pozadím a stříbrným rozlišením. Nyní jej čeká v podstatě největší změna v pětileté historii.
Big Shock! Bitter samozřejmě nekončí a na jeho chuti se nic nemění. Jedinou změnou je totiž přejmenování z Bitter sladce hořký na Tonic energy, čímž mnohem lépe oznámí potencionálnímu zákazníkovi, co jej uvnitř čeká. Osobně tomu rozumím, tonic nepiju a nemám rád a Bitteru jsem se proto kdysi nehorázně lekl. Naopak jsou lidé, co tonic rádi, ale popisek Bitter sladce hořký je nepřiláká. Pro přežití této varianty rozhodně správný tah. Malá 250ml plechovka už se ovšem redesignu do žluta ani popisku Tonic energy nedočká, jelikož končí…
Alberťácký AH Basic nově s chutí Berries, Tropical + 500ml Origo

A po pár dnech opět do Alberta! K novým energetickým nápojům AH Basic, jenž nahradily staré EuroShoppery, totiž Albert přidává další varianty. Původní dvojka Original a Sugarfree, a neenergetické drinky resp. limonády Cola, Cola Light a Orange, se v těchto dnech dočkávají celkem neočekávaného rozšíření o nové chutě.
V některých pobočkách se novinky již objevily, a jelikož o nich ani strejda Google nic neví, tak se zřejmě jedná o dost nové verze i v domácím Holandsku a dalších zemích. Do prodeje se tedy dle očekávání dostává 500ml Original v novém AH Basicovém designu. Spolu s ním dorazily i mnohem zajímavější ochucené varianty v 250ml plechovkách – Tropical a Berries (tropický a bobulovité plody). Tak hurá zpátky do prodejen Albert!
Komentář: Velký test energetických drinků od "odborníka" TV Nova

Jak známo, TV Nova svými „výkony“ hýbe často žlučí lidem ze všech možných oborů. Původně už jsem toto video komentovat nechtěl, ale pár lidí si to ode mne doslova vyžádalo, tak je tady. Velký test energetických drinků má základní chybu už ve výběru odborníka, kterým je pan Suchánek z Institutu dietologie a výživy. Nic proti němu, ale TEST má být prostě testem, nikoli jen porovnáním nápojů dle uvedeného složení, které, jak víme díky Potravinám na pranýři, nemusí být navíc pravdivé. To, že nezná anglickou výslovnost bych neřešil.
„Nakoupili jsme velké spektrum“. 13 nápojů je na dnešním trhu opravdu malé spektrum, navíc je jejich výběr naprosto špatný – pokud chceme řešit jen pár kousků. mělo by se jednat např. o hlavní produkty dané značky a ne nesmyslný mix. V testu je vidět, že nad výběrem nikdo nepřemýšlel a jen se zašlo do několika obchodů. Od Tesco Value a KX vzali Sugarfree, jenž tedy vůbec nejsou energy drinkem, Crazy Wolf za 7,– stojí 15,90… U BigShocku měl být zvolen 500ml Original, stejně tak Burn měl být zastoupen klasickou variantou.
Právě i výběr Burnu Tropical dělá v hodnocení neplechy, když je tak vysoko jak je, jen díky obsahu ovocné šťávy. V této skupině drinků nemá Tropical co dělat, nebo měli i od jiných značek nakoupit varianty s ovocnou šťávou. Stejně tak mě překvapilo umístění na „společném“ 4–7. místě. Tiger i S-Budget jsou tak trochu kopií Red Bullu, ale co tam proboha dělá KX Sugarfree? Opět – nejvíce energie vám v ED dá právě cukr. Ano, kazí zuby, tloustne se po něm, ale nic jej nedokáže nahradit. Ani ony látky v Kamikaze a vůbec ne sladidla ve verzích bez cukru.
Celý test je udělán ze špatného úhlu, ostatně jako všechny velké testy Tv Nova / Tn.cz. Koukat jen na tabulky nelze, hodně cukru je sice špatně, ale bez něj to není energiťák… Kofein a taurin mají maximální povolené hodnoty, i proto je jejich obsah většinou stejný. A už vůbec nelze mluvit o velkém testu, když věci vůbec neochutnáte a neberete ohled na chuť, cenu a velikost balení. Ve složení se nevyznám, ani bych to nezvládl lépe. Ale já bych se do takového testu také vůbec nepouštěl, nedělal ze sebe odborníka a nevydával takovouto slátaninu pod označením velký test. Ano, energiťáky škodí, stejně jako skoro vše dnes. Nic se nemá přehánět. A Asterix pro děti? No jo, tak budou pít dál Coca-Colu, no, to si pomůžou. Ale bulvár TV Nova opět „vyhrál“…
Kofola s Guaranou mění design a přichází do plechovek!

Od chvíle, kdy Kofola koupila značku energetických nápojů Semtex, čekají někteří jedinci příchod SemFoly (zkratka Semtexu s Kofolou). V létě 2012 se ale objevil „opačný“ produkt – Kofola s Guaranou, která obsahuje více kofeinu, resp. stejně jako energy drinky (32mg/100ml), vitamín B12… Ještě špetku taurinu a bylo by téměř hotovo. I proto se zažila přezdívka KofTex (Kofola + Semtex). Kofola s Guaranou byla ale jen v 1l petce.
Od začátku února se začala Kofola s Guaranou prodávat s upraveným designem PET lahve. Spolu s novým vzhledem přichází do obchodů mnohem větší novinka, která je již také v distribuci, a to dvojice plechovek Kofoly s Guaranou o objemu 250 a 500ml. Na složení by se nic měnit nemělo, jak chutná už tedy možná více. Jen si teď KofTexu užijeme i v plechovkách s celkem povedeným designem. Nevím jak vy, ale já je beru do sbírky.
Dvojice Club Power Energy Drinků nově v tmavých 250tkách!

V lednu nuda a v únoru nestíháme psát i když píšeme 2 novinky denně… Bohužel to odnesla i představovačka nových variant jinak známého energetického nápoje Club Power. Tak trochu jsme doufali, že je neodhalíte, ale první šťastlivci už hlásí nález. Tak vám o nich alespoň něco řekneme a přidáme, kam pro ně Club Power vznikl kdysi řekněme odbočkou od známějšího Party Poweru, začínal v 330ml PETkách v Bille a později se přesunul do 500ml plechovek. Teď opět po vzoru Party Poweru míří do 250tek a přidá i novou příchuť.
První novinkou je tedy starý známý Club Power Energy Drink v malé plechovce, cestou ale trochu poztrácel barvy a více se odlišil od zmiňovaného Party Poweru. Spolu s ním ale přichází nová příchuť v podobě Club Power Vitamin Energy Drink, jenž má navíc vápník, hořčík, draslík… Určitě očekáváte, že pro novinky máte běžet do Billy. Ale kdepak! Novinky zatím zamířily pouze do pražské SAPY. Nevýhoda? Musíte koupit plato…
Výhoda? Je to místo, kde nakupují vietnamští prodejci z širokého okolí, tudíž hledejte po vašich oblíbených večerkách a minimarketech. Oba 250ml Club Power Energy Drinky se již běžně objevují v prodeji, takže to s tím hledáním nebude zas tak složité. Do tmavých barev se časem převleče i větší Club Power 500ml.
Rockstar Sparkling Peach Blast a Citrus Ice míří do Německa!

V poslední době se začíná ukazovat, že evropským hlavním trhem pro Rockstar již není Velká Británie, ale spíše Německo. Jako první na starém kontinentu mají kávové Roastedy, SuperSours Blue Raspberry a ještě další verze. Nyní k nim míří i nedávná novinka v USA – Rockstar Sparklingy s „retro“ designem, bez cukru, bez kalorií a jako sycené ovocné vody. I když, ten ještě více pozměněný design a žádná zmínka o Zero, to vypadá divně.
Dvojice Rockstar Sparklingů byla dnes odhalena německým RR jako blížící se novinka. Proti americké dvojici Cherry-Citrus a Peach se jedná o příchutě Peach Blast a Citrus Ice. Citrusová varianta tedy přijde o třešně, což je zajímavé. Design plechovek představených na obrázku je ještě horší než u USA variant. Má sice dávat najevo, že se jedná o energy vody, ale… No, třeba se ještě změní, jako tenkrát Roastedy Každopádně překvapení.
Bílý Firebird má být od pátku (opět) v Penny, dorazí až v sobotu

Po minulém zklamání, kdy celá řada sběratelů zbytečně naběhla do všech možných poboček řetězce Penny Market, je zde druhý pokus s bílým Firebirdem Sugarfree. Ten se totiž opětovně objevuje v letáku Penny platném od pátku 7.2 (v moravských pobočkách dle posunuté platnosti letákových akcí již od čtvrtka 6.2). Zopakuje se situace, kdy budou (nejen?) sběratelé nabíhat do prodejen a marně hledat bílý Firebird Sugarfree?
Firebird Sugarfree nepatří do dlouhodobé nabídky tohoto řetězce, zaváží se v omezeném množství až k dané akci. Minule za vše mohl dodavatel, který jej nestihl dodat. Něco podobného se podle vyjádření bude bohužel opakovat i tentokrát: „Situaci jsme ještě prověřili u kolegů a bohužel u tohoto artiklu má dodavatel opět problém. Na prodejnách by měl být dostupný až od soboty. Za tyto komplikace se omlouváme“. V pátek tedy Firebird SF nebude, cesta do Penny by byla zbytečná. Nechme se překvapit, jestli dorazí v sobotu, neděli, vůbec…
Podivný Rockstar XDurance Orange 250ml s hvězdou uprostřed?

Některé z vás v té době energetické nápoje ani nebraly, někteří Rockstáry s hvězdou uprostřed neznají dodnes. Proč to vlastně píšu? Dnes se přece již nevyrábí žádný klasický RR s hvězdou uprostřed, ale „na boku“. Chyba lávky, v Turecku, kde mají jen 250ml plechovky Originálu, modrého XDurance a Punched Guavy s černými vršky, se totiž objevila pravděpodobně jen nějaká reklamní nebo testovací verze 250ml Rockstaru XDurance Orange v podivném designu s hvězdou uprostřed. Objeven byl přímo v Istanbulu a my se snažíme zjistit více informací.
English: This is a Rockstar XDurance Orange 250ml from Istanbul – Turkey with straight star like an old times RR's. Maybe it's just some testing or promo product, because they actually have three flavours of Rockstar in 250ml cans with classic design – Regular, blue XDurance and Punched Guava. I'll try to find some more info about it from my source in Istanbul. Stay tuned! =)
Monster Zero Ultra nově v 710ml termosce. Překvapení? Ne

Tohle byla před pár dny na facebooku naprostá bomba. Vlastně až taková, že v tu chvíli nemělo vůbec smysl o této novince psát na webu, navíc už v ten den vyšly mimořádně 2 články a na řadě byly další neodložitelné. Teď je trochu klid a kdo nebyl v oněch dnech na FB, tak o tom třeba ani neví, jelikož tam vše rychle zapadne. Řeč je o dosti povedeném Monsteru Zero Ultra, který je nově i ve větší 710ml (24 oz) termoskové plechovce.
Monster Zero Ultra 710ml je novinkou na USA trhu a mezi fanoušky strhl větší lavinu, než jakou většinou vytvoří zcela nová neznámá příchuť. Reakce osobně moc nechápu, jelikož to byla očekávatelná novinka – Monster nejvíce propaguje Original, Lo-Carb, Absolutely Zero, původní Rehab, Assault a právě Zero Ultra. Všechny jsou nyní i ve větších plechovkách, všechny, až na Assault, jsou i jako MiniMonstery. Tím jsem chtěl říci, že až se objeví Monster Mini Assault, nebuďte tolik překvapeni, jako tentokrát. I to se totiž dá opravdu čekat ;)
Nový Spider Pucker Punch zaujme kyselou ovocnou chutí

Nedávno recenzovaná značka energetických nápojů Spider má nové zastoupení ve Švédsku, odkud chce putovat do různých koutů Evropy. V recenzi se dokonce ukázalo, že švédské verze chutnají mnohem lépe, než americké originály, což bylo velkým překvapení. Na starém kontinentě jsou ale k dispozici pouze dvě verze – mango-mandarinkový Original a Widow Maker se směsí bobulovitého ovoce. To v USA je Spiderů trochu víc.
Za oceánem jsou vedle zmiňovaných variant ještě ty samé příchutě v sugarfree verzích (ty jsou celkem povedené) s opačně využitými barvami na plechovkách. Vedle toho Spider zkoušel citronádový nápoj podobný Recovery od Rockstaru, ale celkem neúspěšně. Novinkou od března 2014 pak bude Pucker Punch s chutí kyselého ovocného punče v červenomodré plechovce. Ve stylu dřívějších narážek na konkurenci (Famous like a Rockstar, Stronger than a Bull, Bigger bite than a Monster) doprovodí novinku slogan Get Puckered, Not Suckered!
MadCroc Green Apple a Orange Cola opět v prodeji

Zatímco ve světě přicházejí od MadCrocu stále nové zajímavé příchutě, v ČR tato značka skončila nevalně už pod třetím distributorem. Přebytečné kusy se prodávaly třeba na Aukru, jenže po platech si je pořídil málokdo. Nyní se ale poslední dostupné kusy dostaly do Levných potravin, odkud zřejmě budou rychle putovat do vietnamských večerek a minimarketů, stejně jako tomu bylo před pár týdny v případě NRGY Berry.
Aktualizace 2.2: Podle všeho se objevují také další příchutě, viděli jsme již i verzi Cola 250ml.
Přímo v Levných potravinách jsou 250ml MadCrocy v prodeji za skvělých 7.90,–, pokud by je opět odkoupili do večerek, bude cena o něco vyšší. K dispozici je vedle klasického MadCrocu Originál také dvojice výrazně novějších příchuti, které se v ČR nikdy nestihly pořádně dostat do distribuce – Juiced Green Apple s chutí zeleného jablka a Juiced Orange Cola s příchutí pomerančové coly. Spotřební lhůtu mají do května 2014.
Limitovaný olympijský Burn nakonec i v ČR/SR! V PETce...

Burn je oficiální sponzor blížících se Zimních Olympijských Her 2014 v Ruském Soči a sponzor špičkových snowboardistů z celého světa. Díky tomu vznikají na všech možných trzích nádherné limitované edice plechovek Burn. V zemi, kde je nějaký podporovaný snowboardista jsou personalizované, jako v Norsku Stale Sandbech a ve Švédsku Sven Thorgren. Maďarsko, Španělsko, Itálie… mají „jen“ plechovky bez personalizace.
Aktualizace 1.2: Nezmínil jsem to hned, ale stejný „design“ PETek je samozřejmě i na Burn Blue a Tropical.
Slyšeli jsme něco o tom, že se chcete dočkat i na našem trhu. No, což o to, dočkali jste se… Problém ale je, že my prostě Burny v plechovce už nějakou dobu nemáme a ani mít nebudeme. Ostatně už i v sousedním Polsku seženete v plechu jen originál, Tropical již také přesunuli do plastu. No, takže pokud vás zajímají PET láhve, soutěžní potisk nebo sleva 20Kč na bůhvíco, tak začněte hledat. Se mnou to teda ani trochu nehnulo
Za fotku patří díky Tomsak's Collection of Energy Drinks, objeveno v HM Albert – OC Chodov.
Nový No Fear Motherload Cherry dorazí v únoru do ČR!

Jen před pár dny představená novinka pro anglický trh již brzy dorazí i do České republiky! Po delším čekání na jablečný No Fear Motherload Apple si tentokrát na nový No Fear počkáme doslova jen pár dní. Český distributor energetických nápojů značky No Fear včera (29. ledna) prohlásil, že novinka na náš trh dorazí již za 24 dní!
No Fear Motherload Apple je výborný a to samé čekáme od Cherry. Recenze se dočkáte pár dní před příchodem na český trh. Stejně jako v případě původního Extreme Energy a jablečného Motherloadu bude i třešňová varianta dostupná v 485ml resealable plechovce s typickým uzavíratelným twist topem. Tak na to se těšíme!
Candy Store: Rockstar Pure Zero Fruit Punch z UK za 55,-

Aktualizace 30.1: Na E-Shopu a v prodejně Na Rybníčku je již novinka dostupná, do Brna dorazí v pátek.
Nový Rockstar Pure Zero s příchutí Fruit Punch doputoval z Velké Británie i do posledního z trojice oblíbených obchodů dovážejících drinky z UK a USA do ČR/SR. V Candy Store se Rockstar Pure Zero Fruit Punch objeví již dnes nebo nejpozději ve čtvrtek (30.1) ráno s cenou 55 Kč. Podle aktuálních informací se můžeme brzy těšit i na další zajímavé anglické novinky. Které to budou a kdy dorazí? To se včas dozvíte na Energy-Drinks.cz ;)
Spolu s RR Pure Zero Fruit Punch by neměla dorazit žádná jiná energy novinka, dojít má jen doplnění skladu.
Relentless se chystá zaútočit s novou příchutí Cherry!

Relentless má hodně společného s Burnem. Stejný vlastník (Coca-Cola) a celá řada příchutí, které se v některých státech objevují pod tou a v jiných zase pod onou značkou. Kombinace Apple+Kiwi byla nejdříve u Burnu, Lemon Ice a Sugarfree zase u Relentlessu. Berry a Tropical byl tak nějak u obou. Jen Originály se doopravdy liší. Relentless teď ale v Anglii chystá novinku, která by brzy mohla být zase i u Burnu!
Teď ale zpátky k Relentlessu, jenž právě na trh ve Velké Británii vypouští novou osvěžující příchuť Cherry. Třešňovou příchuť na trh v těchto dnech vypouští i konkurenční No Fear a tak se odehraje velký boj o to, kdo přijde s lepší variantou. Ač se Relentless nezdá, má jen v Anglii již 8 variantu a drží průměr „každý rok novinka“. V Německu je příchutí méně, jestli dorazí i Cherry se nedá odhadovat. Jinde v Evropě by se musel objevit pod značkou Burn, což se ale netýká ČR/SR, kde vůbec nemáme plechovky :( Blava/Candy/Tuzexovky to jistí ;)
Tiger nově v 500ml plechovce, prodej odstartuje v Tescu

Tiger energy drink se snaží nejen na domácím polském trhu, kde zrovna v těchto dnech vyráží do obchodů limitovaná edice Game is not over, ale také u nás. Po příchodu klasické varianty následovalo Zero a nyní se čekalo další rozšíření z výběru Lime nebo Cola. Novinka v podobě originální varianty v 500ml plechovce je překvapením, jelikož velký plech zatím neexistoval. Není divu, když v Polsku půllitry moc nemusí…
Tiger v 500ml plechovce bude od února k dostání v Tesco Hypermarket a Tesco Extra (nikoli v malých Tesco Express / Supermarket) a v Makru. Rychlou cestu si půllitry zřejmě našly do oblíbených večerek a mini-marketů, odkud pár šťastlivců již ohlásilo první úspěšné nálezy. Zkusím zas jednou lov, snad najdu dřív než v Tescu
Burn Ståle Sandbech - Ještě více limitek se snowboardisty

Burn už dlouho sponzoruje sportovce, především pak snowboardisty. Loni jejich spojení s formulovým týmem Lotus znamenalo celou řadu limitek s formulemi, letošní zima, jenž předchází Zimním Olympijským Hrám 2014 v Soči, zase přináší celou řadu limitovaných edic právě se snowboardisty. Jako první se speciální edice Burn „Winter Olympic“ objevila v Maďarsku a Španělsku. Následovaly je samozřejmě i další země.
V zemích, kde nemají tak žhavá snowboardová želízka v ohni (jezdící pod hlavičkou Burnu) se může objevit právě ona edice Burn „Winter Olympic“. Ve Švédsku ale svého favorita mají a tak se dočkali olympijského Burnu s výborným snowboardistou Svenem Thorgrenem. Podobně jsou na tom i ve vedlejším Norsku, kde zase úřaduje Ståle Sandbech. Právě on se na norském trhu objevuje na další limitce, jenž vidíte na přiloženém obrázku.
Upravené Red Bully Red/Blue/Silver Edition dorazí již brzy

Design plechovky originálního Red Bullu se za dlouhá léta téměř vůbec nezměnil. I Sugarfree varianta se na trhu drží se vzhledem, který měla při uvedení na trh. Dalo by se tedy říci, že Red Bull nemá co měnit a až na limitované edice nemají sběratelé co hledat. Jinak je tomu ale od doby, kdy na světlo světa dorazil Red Bull: The Red Edition, jenž se nyní prodává s diametrálně odlišným vzhledem, než při tehdejším představení.
Hojné na změny jsou i edice Silver a Blue, ty ale dorazily později a tak se jim první designové varianty, známé od Redu, vyhnuly. Přesto už se poněkolikáté mění, Silver se dokonce v Rakousku dočkal tmavší rádoby modro-stříbrné barvy. Návrat k původní stříbrné přišel ještě dříve, než upravené vzhledy vyrazily za hranice. Několik vzhledových variant během pár týdnů tak zažilo jen domácí Rakousko. V ostatních státech se dočkáme až nyní v doufejme finálové podobě. Jak budou vypadat ty „československé“ vidíte na obrázku. První v našich obchodech bude již brzy Blue Edition, kterou bude následovat i Red a Silver. Chutě se samozřejmě nemění.
Limitovaný Tiger "Game is not over" bude opravdu v prodeji

Tiger na začátku prosince představil zajímavou limitovanou edici svého energetického nápoje s podtitulem „Game is not over“. Povedený retro design plechovky v 8-bitovém stylu starých her i propojená propagační webstránka s trojicí retro her, ve kterých se nikdy nekončí, protože „Game is not over“! Chvíli to byly jen hry, ale teď…
Tiger konečně oznámil, že limitovaná edice Tiger – Game is not over opravdu bude. Díky zájmu lidí o limitku i samotné 8-bitové hry na webu gameisnotover.pl vyráží limitka již v těchto dnech do prodeje. Bohužel je řeč jen o domácím polském trhu, ale to nemáme nijak daleko. Zatím putuje jen do řetězce Carrefour. Tak šup pro něj!
No Fear nezpomaluje a přináší nový třešňový Motherload Cherry!

No Fear Energy Drink, to byl nějakou dobu jen klasický Extreme Energy v malé a velké plechovce. Ale pak se to rozjelo! Evropské využití známé značky rozhodně nechce být jen ve stínu amerického vzoru a tak postupně přivedl na svět 355ml SuperCharged, výborný jablečný Motherload, teď už nutno říci Motherload Apple, a dvojici slibující tropickou a modrou bouří – Tropical Storm s chutí tropického ovoce a Blue Storm s chutí malin.
Pořád to nestačí, a jelikož je Motherload rozhodně oblíbenějším označením, i díky povedené chuti, tak se novinka řadí právě do této nyní už série. Nový třešňový No Fear Motherload Cherry startuje jako vždy v domovské Anglii a to už dnes, kdy přichází do místního řetězce Tesco (ne, do českého si pro něj opravdu nechoďte). Jak už je zvykem, i třešňová varianta je v 485ml uzavíratelné plechovce Nádherná červená barva a příslib opět povedené chuti alá No Fear s chutí třešní. Tohle chceme i v ČR! Já bych dokonce řekl, že se třešní dočkáme.
Loyd Energy Green Tea - 2 nové zelené energy čaje v Intersparu

Pokud znáte značku Loyd, tak pravděpodobně víte, že se jedná o značku čajů, ať už v pytlíčcích, pyramidkách nebo klasicky sypané. Nejen tyto čaje ovšem můžete potkat v českých obchodech. Do řetězce obchodů Interspar totiž dorazily dva nové hotové čaje v 250ml plechovkách. A nejsou to ledajaké čaje, nýbrž zelené energetické čaje. V Intersparu už je seženete za skvělých 19,90 a to rovnou ve dvou variantách.
Loyd Energy Green Tea je novinkou na českém trhu a pořídit si jej můžete v sycené a nesycené variantě. Červená plechovka obsahuje sycený zelený energetický čaj se 3% šťávy z ovocných koncentrátů, žlutá pak obdobný nesycený nápoj s rovnými 20% šťávy z ovocných koncentrátů. Obě varianty spojuje obsah 85mg přírodního kofeinu ze zelených kávových zrn, guarany a zeleného čaje v malé 250ml plechovce.
V Intersparu, kde Loyd Energy Green Tea startuje, naleznete speciální stojany jako na fotografii z Intersparu v Táboře. Nehledejte tedy přímo mezi energy drinky ;) Dnes a zítra navíc ještě v pobočkách řetězce Interspar probíhá ochutnávkové akce, takže můžete novinku ochutnat a vybrat si rovnou tu, která vám bude víc sedět. Já si je za dvacku stejně koupím rovnou oba a připravím si na ně v nejbližších dnech recenzi. Zelený čaj já můžu
Tuzexovky.cz - Anglický Rockstar Pure Zero za 65,- + soutěž!

E-Shop Tuzexovky.cz čekají hned na začátku roku různé novinky. Dorazit by mohly černé Rockstary Pure Zera z USA, novější Muscle Strawberry, Rockstar SuperSours Bubbleberry v 710ml termosce, Rockstar Sparklingy a objevit se můžou i zajímavější kousky jako dnes již raritní Monster Java Russian, Monster Mixxd a Rockstar Coconut Water. Ač na FB všichni bláznivě reagovali, šlo spíše o zjištění zájmu. Dorazit nemusí zdaleka vše.
Neřešme ale to, co někdy dorazí nebo nedorazí. Důležitější je aktuální novinka, kterou je černý anglický Rockstar Pure Zero Fruit Punch s příchutí původního Fruit Punche, jen bez cukrů. Na skladě, resp. k objednání z e-shopu Tuzexovky.cz, by se měl objevit již tento pátek 24. ledna. A cena? Novinka bude za skvělých 65,– !
Ale co takhle onen Rockstar Coconut Water? Kdysi jsem jej nehorázně zkritizoval a jen chvíli poté byl v USA zrušen. Nežil ani půl roku. Ještě raritnější a zajímavější variantou je kanadská verze s podivným podtitulem Rehab. Soutěžit s Tuzexovky.cz ale můžete právě o zmiňovaný RR Coconut Water z USA a to na Facebooku.
Jak důležitá je kvalita vody použitá při výrobě energy drinku?

V době nesmírného energetického sucha se občas podíváme na neustále opakovaná témata, která ale nikdy nebyla okomentována ve větším měřítku a hlavně veřejně. Dnes se podíváme na (ne)nápadnou a zároveň nesmírně důležitou složku každého energetického nápoje. Voda (její kvalita, chuť, obsažené minerály či jiné složky a bůhví co ještě) hraje opravdu nezanedbatelnou roli v chuti i kvalitě každého jednotlivého energy drinku.
Souhlasit se mnou možná nebude i několik samotných výrobců, jelikož jsem na toto téma s některými již diskutoval a nevěřícně kroutili hlavou. Opak je ale pravdou! Stejně jako v pivu, obdobně jako každá přírodní minerální voda, i přes „přehnaně“ chemické složení energiťáků nelze přecházet fakt, že výrazněji odlišná voda má svůj vliv na výsledné chuti. Sám jsem byl u testování odlišnosti ve dvou případech, a divil jsem se jako puk.
Potrubí vedoucí kvalitní alpskou vodu do továrny? Hell stavějící továrnu po dlouhém hledání přímo na místě, kde v hlubokých vrtech narazili na (až moc) ideální vodu? Na tom přeci musí něco být! Ochutnával jsem rozdíl u dvou známějších českých značek. Stejné složení s jediným rozdílem – v jedné várce česká voda, v druhé voda alpská. Poznat to šlo hned. Nejde ani tolik o samotnou kvalitu použité vody, ale o „zapracování do receptury“.
Pokud se drink vyvíjí např. v Rakousku a pak se stočí v ČR, tak se prostě může změnit chuť. A to není moc dobré. Hell se dříve stáčel i v ČR, Polsku,… a občas si někdo stěžoval, že mu tentokrát jeho oblíbený Hell nechutnal. Teď už se stáčí jen v Maďarsku se vždy stejně kvalitní minerální vodou, kterou musí demineralizovat. Tam už by se rozdíl stávat neměl. Ale řada světových značek stáčí na více místech. A pak to poznat je. Fakt!
Videorecenze anglického Rockstar Pure Zero Fruit Punch

První Rockstar z nové generace energiťáků bez cukru spadající do série Pure Zero se konečně objevil mimo USA. Před pár dny dorazila první příchuť Fruit Punch do Anglie a pomalu a jistě putuje do našich oblíbených speciálek (Bratislava, Tuzexovky, možná i Candy Store). Jake si ovšem myslí, že to bude jen zpackaně převzatý bílý Pure Zero Punched z Ameriky, který je opravdu super. Chtěl se vyhnout recenzi a Dave to za něj vyřešil:
Povedená a hlavně dobře pojatá videorecenze od Dave's energy drink říká přesně to, co jsem očekával – Rockstar Pure Zero Fruit Punch chutná téměř jako klasický RR Fruit Punch jen s tím rozdílem, že v něm jsou umělá sladidla, která se podle výrazu recenzenta nepodařilo zapracovat tak skvěle, jako v případě USA originálu. Nic neobvyklého pod sluncem, že povedené energy drinky ztratí „při cestě přes oceán“ na kvalitě :(
Jo a jen taková malá poznámka na konec pro Davea – modrý vršek má být u stejně zbarveného US Rockstaru Pure Zero Blue Ice, ne u UK Fruit Punche. Bohužel i Blue Ice se zatím objevuje jen bez modrého vršku :(
Monster XG? Co je zač 250ml tajemná plechovka z Rakouska?

Více než 2 roky práce, téměř každodenního získávání a podávání informací… Přesto se snad nikdy nestalo, že by se k nám dostal obrázek „nového“ energy drinku a nepodařilo se nám někde získat více informací potřebných k tomu, abychom našim čtenářům mohli přinést co nejvíce faktů bez omylů. Tentokrát to bude jiné, protože máme pouze následující obrázek a žádné informace k tomu. Co je tedy sakra zač Monster XG??? Kdo ví…
Monster XG v malé 250ml plechovce, barvy odpovídající klasickému Regularu, místo známého designu z Evropy s nápisem Export dole a výpisem nejdůležitějších látek nahoře jen nicneříkající „XG“. Původ? Instagram rakouského zaměstnance marketingového oddělení společnosti Monster Energy. Popisek: Tohle asi ani sběratelé nemají ve svých sbírkách. Velká vlna zájmů, dotazy… Nejdříve byl ochotný zodpovědět mé dotazy, ale chvíli na to fotografie zmizela. Že by tedy něco, co nemá být zveřejněné? Proč Rakousko? XG = X Games? neXt Gen? Prý chutnal téměř stejně, jen byl takový jemnější, příjemněji sladký. Snad se brzy dozvíme, o co tu jde…
Cult Fruits - Nový Cult se skvělou chutí Mango Orange Passion

Nedávno jsme měli na recenzi většinu nápojů z produkce zajímavé značky Cult. Klasik a Sugarfree si odnesli známku 2-, protože jsou celkem nezajímavou klasikou. Přírodní Cult Natural naopak proti všem očekáváním uspěl a spolu s neenergetickou Cult Colou si odnesl jedničku. Energetické drinky z Dánska tedy patří mezi zlatou střední cestu, ale některé produkty vyčnívají nad průměr. Snad se podaří uspět i s blížící se novinkou.
Nový Cult Fruits má příchuť Mango Orange Passion. Kombinaci manga s pomerančem můžete znát například od Rockstaru Mango Orange Passion Fruits (podoba celého názvu je zcela jistě čistě náhodná). Pokud se novinka povedla stejně, jako Cult Natural a zmiňovaný Rockstar, pak to bude výborná mňamka. Pokud tedy někdy jedete do Dánska, přesně víte, po čem jít. Cult tam mají rozšířený asi jako u nás Big Shock!, takže stačí přibrzdit
Plány 2014 - Jake má vlastní energy drink? No proč ne! :)

Možná jste to zaznamenali v nějakém mém rozhovoru, možná jsem vám to už sám lehce naznačil. Ostatně každý rok mám smělé plány, které si chci splnit a to buď na sběratelské nebo na „reportérské“ úrovni. Některé sny se podaří splnit, jiné se přelijí na další rok. Loni jsem jich měl několik – Chtěl jsem navštívit pořádnou továrnu na energiťáky a tak jsem se vydal do Hellu i s celou partou sběratelů. Chtěl jsem navštívit pořádný veletrh plný energy drinků, byl jsem na Anuga 2013 a přivezl hromad kontaktů a drinky na recenze… A bylo toho víc.
Jeden sen ale přežívá už od 15. února 2011, tedy téměř 3 roky. Na konci této poznámky jsem své snění popsal. Vlastní web mám, právě na něj koukáte, různé příhody ze sbírání apod. zde sepisuji pravidelně a ač jsem nepomáhal přímo u sběratelské verze, pár energy drinků prošlo sítem mých poznámek už od započetí vývoje. Jeden bod ale zůstává – „Vyrobení vlastního energy drinku“. A ač vám své plány pro rok 2014 teprve představím, vlastní energiťák je tam také. První a nejdůležitější cíl pro tento rok… Žádný běžný prodej, přesto k tomu mám nakročeno více, než kdy předtím. I když nebude mít design s Octavkou z někdejší soutěže. Těšíte se?
Starbucks DoubleShot Energy - Kávy jako Javy + nový Hazelnut

O energetických kávičkách od Starbucks, tedy společnosti provozující pobočky svých kaváren po celém světě včetně ČR, se zatím na našich stránkách neobjevil jediný řádek. Při představení nové příchutě tedy musíme začít pěkně od začátku. Na našem starém kontinentě se bohužel žádné vedlejší produkty neobjevují, v USA ale existuje celá řada doplňkových produktů prodávaných v kavárnách i mimo ně. Distributorem je Pepsi-Cola.
V nabídce je celá řada výrobků – 2 malé DoubleShoty, 7× Frappuccino, 3× ledová káva Iced Coffee, zajímavé revitalizující energy drinky Refreshers, o kterých si povíme jindy, a hlavně pětice Starbucks DoubleShot Energy + Coffee. Nápoje podobné konkurenčním Monsterům Java jsou ale zároveň trochu jiné a já pořád preferuji kávičku v podobě Java M. Příchutě? Coffee, Mocha, Vanilla, Vanilla Light a White Chocolate, který jsem již ochutnal.
Stejně jako u série Java, ani Starbucksu pět příchutí nestačí a tak na USA trh během února 2014 dorazí varianta šestá – Hazelnut. Na první pohled by se mohlo zdát, že se blížíme k podobnému úletu, jako je Muscle Peanut Butter Cup. Jenže povedené kávičky nejsou nepovedenou sérií Muscle a tak se dá očekávat opět výborná energetická káva s příchutí lískových oříšků. Starbucksy se shání blbě, ale rozhodně stojí za ochutnání.
Nové Mountain Dew Kickstart - Džusové energiťáky na... noc!

Pokud si pamatujete původní dvojici energetických nápojů Mountain Dew Kickstart, pak vám nadpis možná přijde dost povědomý. Tenkrát jsme totiž novou značku energety drinků, v příchutích Orange Citrus a Fruit Punch, představili s popiskem „Džusové energiťáky na… ráno!“. Další dvě varianty, představené v říjnu během veletrhu NACS s podtitulem KickStart Rally v tmavých barvách, jsou naopak určeny na opačný konec dne – na noc!
Oba nové Mountain Dew Kickstart vyráží na americký trh právě v těchto dnech. Oproti představení mají tak trochu úplně jiné zbarvení a navíc přišly o zmiňovaný podtitul „Rally“. Původní dvojici doprovázel slogan „Kickstart your day“, nové „tmavé“ příchutě Black Cherry /višeň) a Limeade (citronáda) naopak provází popisek „Kickstart your night“. Je asi jedno, kdy si který dáte. Jedná se o reklamní slogany, podobné složení a jiné příchutě.
Původní design novinky měl být převážně černý s barevným odlišením příchuti v levém horním růžku a v části názvu Kick. Za 3 měsíce vývoje se vše obrátilo a vlastně vrátilo k normálu. Předchozí MTN Dew Kickstart na ráno měly v růžku zelenou (typickou pro MTN Dew), kde je nyní černá znázorňující noc. Zbytek je pak naprosto stejný, hlavní barvou je vždy barva dané chuti. Těšíte se na ně? Já docela jo, první Kickstarty mi chutnaly!
P.S.: Původní plechy z NACS 2013 budou asi sakra vzácné
Big Shock! Sporty s proužkem Ať to není bez tebe? Jen na Dakaru

Na Energetických nápojích jsme to sice vysvětlili ihned poté, co se zeptal první všímavý fanoušek, ale… Na Facebooku všechno rychle zapadne a reportáží z Dakaru stále jen přibývá. Proč sakra mluvíme o legendárním závodě na stránkách o energy drincích? O vavříny bojují i Češi, mimo jiné také v týmu KM Racing, který sponzoruje i Big Shock! Jen škoda, že nám kluci postupně odpadávají :( Ale vraťme se zpátky k věci.
Hned v jednom z prvních televizních souhrnů se na obrazovce objevil dnes už legendární navigátor Pepík Kalina s plechovkou nového Big Shock! Sporty v ruce. Na tom by nebylo nic divného, kdyby si bystré oko divákovo resp. sběratelovo (už nevím, kdo to před těmi pár dny byl) nevšimlo „přebytečného“ černého proužku s nápisem „Ať to není bez tebe“. I když jsem to některým lidem ukázal, ničeho si nevšimli, ale ti všímavější začali šílet.
Big Shock! Sporty totiž dorazil na trh jako novinka teprve nedávno a to právě bez zmiňovaného proužku, jenž má také na první pohled lehce odlišit novou „sérii“ od ostatních „klasických“ BS. Co tedy proužek na plechovce dělá? Rychle voláme do BS!, odpověď je jednoduchá – Na Dakar se odjíždělo ještě předtím, než bylo Sporty vyrobeno. Je to tedy jen nálepka na Originálu a proužek tam holt zůstal. „Neexistující“ plechovka by byla zajímavou raritkou, i když jen s nálepkou. Jake si jednu vyrobil, jak vidíte na fotce. Je to samozřejmě jen další fake
Planet Energy - Odpadlík z Penny má ve světě zajímavé varianty

Dlouhá léta v podstatě jediný energy drink, který se dal zakoupit v Penny Marketu, není až takovým nezajímavým odpadlíkem, jak by se mohlo zdát. Nedávno z Penny zmizel, když jej nahradil podobně levný a stejně (ne)chutný Firebird. Jenže co je v ČR nemusí být ve světě. Oficiálně je dostupný v Brazílii, Bulharsku, Ghaně, Maďarsku, Itálii, Pobřeží Slonoviny, Keňské rep., Lotyšsku, Nigérii, Rumunsku, Anglii a Rusku.
U nás kdy byl v nabídce jediný design, jediná klasická příchuť a jen 250ml varianta. V některých ze zmiňovaných států, především pak v těch, které jsou od nás na druhé straně světa, se prodává jako Planet Energy s podtitulem Classic. To proto, že existují i další varianty – Juiced a Coffee. Například v Brazílii se Classic nabízí i v 330ml hliníkové lahvi, kde mají v nabídce také zmrzlinu Planet Energy Ice. Navíc vznikají různé speciální, limitované nebo soutěžní edice. Příkladem je tento puzzle Planet s vlajkami zemí ze všech koutů světa.